Kontakta Oss

KarlskogaTouren 2024

Varmt välkomna att vara med och tävla tillsammans med oss andra i klubben, varje tisdagskväll från maj till och med augusti. Vi spelar 1×18 hål per deltävling och alternerar mellan den bakre och den främre layouten. Damklasserna, juniorklasserna samt MA4 spelar dock alltid den främre layouten.

Samtliga deltävlingar kommer att spelas som PDGA-sanktionerade, vilket innebär att medlemmar i PDGA får tillgodoräkna sig rating från rundorna.

Anmälan görs i Discgolfscene senast kl 17.00 samma dag som deltävlingen spelas. Även eventuella avanmälningar tas emot fram till kl 17.00 samma dag som den aktuella deltävlingen.

Obligatoriskt spelarmöte/samling vid hål 1s tee kl 17.30, då även grupper och starthål för kvällen anslås. Gruppindelning sker alltid klassvis i så stor utsträckning som möjligt.

Klasser

1. MPO – öppen tävlingsklass för alla
  2. FPO – öppen tävlingsklass för alla damer
  3. MJ15 – för alla som är 15 år eller yngre
  4. FJ15 – för flickor som är 15 år eller yngre/li>
  5. MA2 – för medelgoda spelare och de med PDGA-rating under 935
  6. MA3 – för rekreationsspelare och de med PDGA-rating under 900
  7. FA3 – för rekreationsspelande damer och damer med en PDGA-rating under 775
  8. MA4 – för nyare spelare och de med PDGA-rating under 850

Minst tre deltagare (oberoende av vilka klasser de är anmälda i) krävs för att en deltävling ska kunna spelas.

Poäng kommer att delas ut i förhållande till din placering och antalet deltagare inom respektive klass. 100 poäng till den med lägst score, 100-(100/antalet deltagare) poäng till näst lägsta score, o s v.

Särspel spelas endast om segern i respektive klass (och de 100 poängen) då det är två eller fler som delar lägst score, genom s.k. sudden death på hål 1-3, sedan CTP på hål 4 om det inte är avgjort innan.

Övriga delade placeringar erhåller poängen för den placering de delar.

De fem bästa poängen räknas med i slutställningen. För att skilja två spelare med samma slutpoäng åt jämförs i första hand antalet vunna deltävlingar, sedan 6:e bästa poäng, därefter 7:e osv.

Vinnarna i respektive klass kommer att belönas med en trofé, pokal, minnesplakett eller liknande. I den mån vi lyckas få in sponsorer till touren kan även och ytterligare priser komma att delas ut, eventuellt också bonuspriser i deltävlingarna såsom CTP (closest to pin), longest drive etc.

Finns också en frivillig ace-pott för den som vill. Kostar 10 kr per deltävling att vara med och den som först lyckas med ett ace (och har betalat in till ace-potten för den deltävlingen) får hela potten. Gör två eller fler deltagare ace på samma runda delar de på potten. I händelse av att ace-potten överstiger 500 kr, så läggs överskottet undan som startkapital till kommande ace-potter. Ace-potten ska vara betald innan rundan startar för kvällen och betalas genom swish till 123 061 77 12.

Varmt välkomna att ha roligt och tävla tillsammans med oss!

Spelschema Karlskogatouren 2024:

1. 21 maj Sandviken (bakre tee)
  2. 28 maj Sandviken (främre tee)
  3. 4 juni Sandviken (bakre tee)
  4. 11 juni Sandviken (främre tee)
  5. 18 juni Sandviken (bakre tee)
  6. 25 juni Sandviken (främre tee)
  7. 2 juli Sandviken (bakre tee)
  8. 9 juni Sandviken (främre tee)
  9. 16 juli Sandviken (bakre tee)
  10. 23 juli Sandviken (främre tee)
  11. 30 juli Sandviken (bakre tee)